Publikovanie reklamy na internet
Prečo dnes existuje čoraz viac spoločností, ktoré ponúkajú publikovanie Vašej reklamy na internet?
Reklama je dôležitým nástrojom marketingu i každého začínajúceho podnikateľa, no a internet, respektíve webové stránky a vyhľadávače sú dnes najnavštevovanejším miestom, teda zároveň ideálnou plochou, kde si umiestnenú reklamu všimne čo najviac ľudí. Umiestnením reklamy na web vzniká pravdepodobnosť vyššieho počtu jej zhliadnutí. Publikovanie reklamy v tlači alebo cez mestský rozhlas sa stáva zastaraným a TV stanice sú preplnené reklamami viacerých bohatších spoločností. Naopak cenník za publikovanie reklamy na internete býva vo viacerých prípadoch podstatne sympatickejší a internetová platforma poskytuje i oveľa viac priestoru a možností.
Aká štruktúra internetovej reklamy sa ale naozaj oplatí?Pochopiteľne taká, ktorá prinesie zisk. Oplatilo by sa tak vopred zvážiť viaceré faktory.
Na aké konkrétne miesto reklamu umiestnime? Aký je konkrétny účel jej kampane a o aký typ reklamy má ísť?
Umiestnime ju cez fulltextové vyhľadávače, internetové katalógy, cez obsah siete kontextových systémov alebo vo forme odborných portálov, spravodajských serverov či na portál orientujúci sa na voľný čas a zábavu?
Ako vidíte, možností je hneď niekoľko a preto je dôležité vedieť, čo danou reklamou chceme docieliť, či skôr akú skupin užívateľov a čítateľov chceme osloviť.
Takýto príspevok vo forme reklamy by ted mal mať konkrétny cieľ. Dobrá a efektívna reklama sa nezaobíde aj bez častého monitorovania a sledovania záujmu návštevníkov konkrétnych webových stránok. Ďalej by sa nemalo zabudnúť na jej pravidelnú aktualizáciu a to i na základe výsledkov spomenutého prieskumu. V opačnom prípade sa môže stať, že reklama aj v prípade relatívne vysokej návštevnosti nemusí mať požadovaný efekt, respektíve všimne si ju veľa ľudí, ale z týchto ľudí bude veľmi málo záujemcov a kupcov.
- Takýto prípad môže nastať, ak reklamu umiestnime na stránku alebo portál s úplne iným, alebo dosť odlišným zameraním.